HEERENVEEN  Hart voor Heerenveen heeft 16 oktober weer het gratis evenement Meet & Match gehouden in het Posthuis Theater. De opbrengst dit jaar aan economische waarde bedroeg 91.575 euro.

In totaal werden 175 matches afgesloten. Dat waren er in 2017 107. De economische waarde van de matches bedroeg toen 85.000 euro. Hoofdsponsor van het evenement was Kuiper Verzekeringen. Serviceclub JCI Heerenveen is cosponsor. Zij zijn ook volgend jaar hoofdsponsor.

Bij het netwerkevenement ontmoeten Heerenveense bedrijven en lokale goede doelen elkaar in het kader van Maatschappelijk Betrokken Ondernemen. Hart voor Heerenveen staat open voor: bedrijven, vrijwilligersorganisaties, serviceclubs, scholen en overheden. Het uitgangspunt is dat de deelnemers handelen met gesloten portemonnee.

Bedrijven zetten daarbij expertise, mankracht, goederen of diensten in voor het goede doel.

foto Max van Gelder

foto Max van Gelder

Hans Anker

Dagvoorzitter was strafrechtadvocaat Hans Anker. Hij nam de bezoekers mee in de wereld van Maatschappelijk Betrokken Ondernemen. Samen met Wim Anker was hij daarnaast spreker.

Daarnaast brachten matchmakers van Randstad en de Rabobank bedrijven en lokale goede doelen in anderhalf uur met elkaar in contact om zoveel mogelijk matches te realiseren.

Notaris Savenije en notaris De Boer bekrachtigden alle matches kosteloos en berekenden per match de economische waarde.

Ook wijkbelang Heerenveen was er bij

Wij kregen 4 matches. Buro Hagelslag geeft advies over de inrichting van wijkcentrum De Kempenaer. Ingmar Bouma van MTH gaat adviseren bij het opzetten van de structuur van de boekhouding. Lieke Bakker van Studio Elbee gaat 10 x per jaar de aangeleverde tekst voor de nieuwsbrieven opmaken. Arthur Scholtmeijer gaat meekijken naar de juridische structuur rond het wijkbelang en het wijkcentrum. Royal Smilde Bakery stelt gratis banketstaven ter beschikking voor de vrijwilligers.